dinsdag 18 december 2012

HET LAATSTE LOODJE

Het is nu aftellen en dan is 2012 voltooide tijd. Voor de pluktuin is het jaar afgesloten met een gezellige winterfair in de Schakel in Groningen.
Daar heb ik nog aardig wat potjes oogst uit de pluktuin van hand tot hand gegaan. Erg leuk om te constateren dat het Hofje van Harkstede zo langzamerhand een begrip begint te worden en er ook een vaste klantenkring ontstaat.

Na deze fair kwam er wel een hele rust over mij heen. Een groot vakantiegevoel van even niets meer te hoeven en de boel de boel te laten overviel me. Tegelijktijd kreeg ik enorm de behoefte om de balans van het afgelopen jaar op te maken. Hoever  ben ik dit jaar gekomen met mijn plannen. Wat ging goed en wat kan beter. Hoeveel markten wil ik volgend jaar gaan doen en hoe zorg ik voor voldoende aanbod.

Onder de kerstboom wordt het veel evalueren en nog meer plannen maken. En natuurlijk veel lezen in boeken en op blogs en sites over andere tuiniers die biologisch en dynamisch biologisch tuinieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten