woensdag 25 juli 2012

PLUKMAND

Elke ochtend loop ik met twee plukmanden door de pluktuin om de bloemen te verzamelen voor de boeketten op de bloemenkraam. Vandaag was dit één van de volle manden, gevuld met witte lupinen, floxen, cosmea en de dikke bloemknoppen van sedum. .
De pluktuin ziet er echter niet zo spectaculair uit, omdat alles wat bloeit ook meteen geplukt wordt. Aan de andere kant zijn er bloemen die voor de vruchtvorming gewoon blijven. Zo heb ik truffelaardappelen geplant en de bloesem is prachtig.
Ook de bloesem van de pronkers moet ik laten hangen. anders zou ik die ook zo meenemen in de boeketten.
De bloemen die ik eerst ook nog laat staan zijn die van 'tJuffertje-in-hetgroen , maar als de zaaddozen eenmaal zijn verschenen, dan zijn ze klaar om verwerkt te worden in kransen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten