maandag 2 mei 2011

POTJESPERS

Heb je dat nou ook steeds? Elke keer als je iets nodig hebt, dan is het op of heb je te weinig. Dat vergaat mij vooral bij plantenstekertjes en nu bij kleine potjes voor het verspenen.
In de mei-editie van Groei en Bloei zag ik dat er een potjespers  was, die de behoefte aan kleine potjes zou elimineren. Meteen heb ik zo'n persje besteld, want voor de prijs ( 2,75) hoef je het niet te laten.
Binnen enkele dagen had ik het pakketje ontvangen, maar pas gisteren had ik tijd om het uit te proberen. Met kletsnatte potgrond lukte het persen van mooie vierkante,compacte blokjes uitstekend. In de gaatjes kun je meteen zaden doen, maar ik heb de phloxen en de chrysant gekortwiekt. Met stekpoeder kon ik ze mooi in de geperste potjes steken en vervolgens in een kweekbakje wegzetten.

Ik zal ter zijner tijd melden wat het resultaat is geweest. Maar tot nu toe ben ik wel enthousiast over de potjespers. 
 

1 opmerking:

  1. Ja deze zijn heel handig,ik had er 2 op mijn hobbytuin,maar helaas heb ik ze toen vergeten mee te nemen toen ik ermee stopte,echt balen,want nu wil ik weer verder met zaaien enzo,je hebt een gave blog,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen