zondag 26 augustus 2012

SIROOP MAKEN

Naast de vlierbloesemsiroop in het voorjaar, kun je van veel meer vruchten en kruiden siroop maken. Omdat gisteren de ene hoosbui de andere opvolgde, ben ik maar eens bezig gegaan om citroenmelissesiroop te maken.De cotreonmelisse had ik de avond daarvoor al onder kokend water gezet om te trekken en van de "thee" is dan de volgende dag met citroenzuur,  citroensap en suiker een heerlijke siroop te maken. Zie hier het resultaat.
Hetzelfde dacht ik met de frambozen te doen. Wat is nou lekkerder dan op een hete zomerdag ( ik hoop op nog een paar hete nazomerdagen) een scheutje frambozensiroop toe te voegen aan een glas koude witte wijn of prosecco. Alleen vervloog deze fantasie snel. Ik had het gas niet uitgedraaid toen de suiker in de siroop was opgelost en toen is alles gaan geleren. Dit constateerde ik pas toen de siroop in de flessen zat en afgekoeld was. Jammer van de kilo frambozen, maar ik probeer het opnieuw en zal dan beter acht geven.

3 opmerkingen:

  1. Oeps ik kan je tekst niet lezen,ik zie een collage van foto`s,ik heb je tekst gelezen door met mijn muis erover te gaan,wat gaaf dat je dit zelf maakt,jammer van de frambozen,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie. De tweede keer is de frambozensiroop wel gelukt. Je leert het meest van je mislukkingen, zullen we maar zeggen. Groetjes.

      Verwijderen
  2. Ow nu heb je wel gewoon een wit scherm haha,wat vreemd,nou ja blogger doet wel eens vaker vreemd,dag dag.

    BeantwoordenVerwijderen