donderdag 2 juni 2011

ZOMERS???

Het was een geweldige Hemelvaartsdag. Echt zo één als die ik vanuit mijn jeugd kan herinneren: altijd mooi weer. Deze dag nodigde dan ook uit om de hele dag in de tuin door te brengen.
Je krijgt zo begin juni toch echt het gevoel alsof het al volop zomer is. De riddersporen staan in bloei .


Ook de stekjes die ik  maanden geleden had gemaakt zit al een knop. Ik heb een paar weken geleden ook allemaal stekjes gemaakt van de chrysant en verschillende ploxen en in geperste potjes gedaan. Dat werkt heel goed met de potjespers en wat stekpoeder.


In geen enkele cottagegarden mag m.i. vingerhoedskruid ontbreken. Dus ook niet in het Hofje van Harkstede.


Je kunt deze zien als onkruid, omdat ie zo makkelijk overal door zaad weer opkomt. Desalniettemin vind ik de hangende bekertjes met stippeltjes heel erg mooi en nostalgisch.
Verder staat mijn meest mooie hosta, zonder slakkenvraat, al in bloei.


De bloemen vind ik overigens niet zo interessant, maar ik ben helemaal weg van het imposante blauwgroene blad. Volgend jaar moet ik die maar opgraven en vermeerderen. Kan ik op elk schaduwplekje zo'n mooi exemplaar zetten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten