zondag 4 maart 2012

LENTE en VIOOLTJES

Geen lente kan ik me heugen zonder viooltjes. Na zoveel grijze dagen in deze voorjaarsvakantie werd het dus ook hoog tijd om de boel op het terras wat op te fleuren met deze liefelijke bloemetjes, die zo teer lijken, maar ijzersterk zijn. Een nachtvorstje kunnen ze prima verdragen om daarna weer volop te bloeien.

Ik heb een aantal kleuren gehaald uit het tuincentrum. Twee jaar geleden heb ik ze in het voorjaar als tweejarige zelf gezaaid. Dat is er vorig jaar bij ingeschoten met al het zaaiwerk van de eenjarigen. Als ik nu naar het aanbod kijk, ga ik straks toch weer zelf zaaien om wat minder gangbare soorten te krijgen. Hoewel deze zeer gangbare toch ook mooi is....
 In de tuin komt alles heel gestaag op gang. Vandaag ontdekte ik het eerste bloemetje van de pulmonaria (longkruid).

En dat moet nog een heel bloeiend bed worden. Ook zo'n voorjaarsbode waar je vrolijk van wordt en het goed doet op een mooi brocante vaasje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten