zondag 3 juni 2012

RABARBERJAM

Eerlijk gezegd had ik het nog nooit gegeten, maar soms kom je van die recepten tegen op internet waarbij je denkt: "dat zou best iets kunnen zijn." Dat had ik met rabarber, toen ik op zoek ging naar  een goed recept om deze groente te verwerken, voordat de stelen hard en draderig werden. Na een paar voorbeelden gelezen te hebben, heb ik een aantal samengevoegd dat resulteert in een rabarberjam met sinaasappelrasp en - sap en gemberrasp. Door de hoeveelheid suiker ook goed te doseren levert dit recept een frisse, maar zeker geen zure jam op, waarbij de rabarbersmaak volop tot uitdrukking komt. Een paar potjes komt in onze voorraadkast. De andere potjes komen op de plantenkraam, zodat u ook in de gelegenheid bent om dit geslaagde probeersel te proeven. Het aanbod is echter beperkt. En dat betekent, afhankelijk van de afname, dat ik het aantal rabarberplanten zal uitbreiden.

10 opmerkingen:

  1. Hoi, leuk dat je volger bij mij bent geworden. Ik ga je ook volgen.
    We hebben wel overeenkomsten!
    Je rabarberjam met gember lijkt me erg lekker!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik vind het leuk dat je volger bij mij bent geworden.
    Jammer dat je een eind uit mijn buurt zit, andetrs was ik eens een bosje bloemen bij je komen plukken:-)
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo! Leuk dat je een kijkje op mn blog hebt genomen!
    Wat woon je op een prachtige plek! Ha,Ha mijn mini pluktuintje in aanleg valt in t niet bij de jouwe! als ik dichter bij jou woonde , kwam ik zeker wekelijks plukken en lekkere jams kopen!! Jammer, Rotterdam is te ver weg !
    Succes met alles! Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat jammer dat de boerderij ook hier niet dichter in de buurt is...anders kwam ik ook vaak bij je kraam langs de weg...lekkere jams en chutneys kopen!!
    Welterusten...en gezond weer op! Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke blog en een geweldig huis heb jij! Alleen op mij computer kan ik de tekst rechts niet helemaal lezen, weet niet of hier meer mensen last van hebben? Dat zou namelijk jammer zijn. De jam ziet er heerlijk uit! En de etiketten professioneel!

    Groetjes titi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk dat je me gaat volgen! je hebt een mooie blog voor heerlijke dingen! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt om mij te volgen, ik vind je blog heel leuk, je geeft goede tips en die confituur ga ik ook eens proberen hoor. Jij hebt blijkbaar ook al meer aan een computer gezeten want je blog is ook af.

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, ik zag dat je mij bent gaan volgen en dat vind ik altijd leuk!
    Ben je ook fan van rabarber. Ik heb afgelopen weekend rabarber met aardbeien ingemaakt. Heerlijk door de yoghurt ;-)

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is eigenlijk een hartstikke leuk idee, ik doe zelf niet zoveel met de rabarber maar zo'n potje jam lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yum - looks delicious - did you make them yourself - SO clever!
    Paula x

    BeantwoordenVerwijderen