zondag 9 december 2012

WINTEROOGST

Met zicht op de wintermarkt, volgende week zaterdag, begint dedruk toe te nemen om alles op tijd af te hebben. Vandaag tussen de buien door de tuin in geweest om hulsttakken, dennentakken en dennenappels te oogsten. tegelijkertijd had ik al van alles gedroogd en klaarliggen. De gedroogde hortensiabollen lieten zich verrassend mooi vergulden. De eikels die al in een krans gestoken waren, maar een doffe bruine kleur hadden aangenomen, werden glanzend mooi rood met een verfbus. Niet bepaald biologisch, maar soms wil het oog ook wat. Met dat alles heb ik kransen gemaakt, zoals deze.
Om toch het pad der natuur niet helemaal te verlaten, heb ik van walnoten uit de tuin van mijn ouders een vogelkrans gemaakt. Vogels blijken gek te zijn op walnoten en als die leeg zijn gepikt, kun je de lege doppen opvullen met zaden gemengd in zoutloos vet.
En om de vogelpret nog verder te verhogen, is een vogeltaart een toptraktatie, die leidt tot heel veel kijkplezier voor de toeschouwers.
 Zowel verschillende soorten kransen als ook  diverse vogeltaarten zullen dus verkrijgbaar zijn op de wintermarkt in de Schakel aan de Oosterhogebrug te Groningen, bij de stand: het Hofje van Harkstede.
Wel leuk om te constateren dat als je het een beetje handig aanpakt, de tuin altijd iets de oogsten heeft: "Never a dull moment in the garden"  

1 opmerking:

  1. Mooi hoor, je kransen zijn prachtig, mijn voorkeur gaat uit naar de walnotenkrans echt heel mooi. En de vogeltaart blijft leuk ook heel mooi veel succes op de markt, en goede zaken. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen