zaterdag 23 maart 2013

LENTESNEEUW

Nu mag afgelopen donderdag de lente wel zijn begonnen, maar de weergoden dachten daar heel anders over. Dikke vlokken sneeuw dwarrelden naar beneden en hulden alles weer in een witte deken.

De aanhoudende kou zorgt ervoor dat de zorgvuldig gemaakte planning al danig in de war is. Ik loop hopeloos achter, maar tegelijkertijd weet ik ook niet wat ik moet doen in de hard bevroren grond.

Voor volgend jaar moet ik toch maar kijken of ik de kas kan isoleren met noppenfolie en een verwarming kan aanleggen op zonnenenergie. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, denk ik. Ik kan dan verantwooord toch op tijd aan de slag met voorzaaien.
Het sneeuwklokje houdt ondertussen dapper stand in de sneeuw.
Ook de crocussen en de helleborussen zijn niet van het bange soort. Ik verwacht nu een ware explosie van lentepracht als de kou eenmaal is verdwenen. Het wordt dan hard werken, maar ik kijk er enorm naar uit. 

1 opmerking:

  1. Oh jee wat een sneeuw bij jullie..
    Hier stond het volgens de buienradar wel op de planning maar er is gelukkig (nog) niks gevallen.
    Het is wel berekoud...lekker weer om binnen te blijven..
    Een heel fijn weekend,
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen