zondag 28 juli 2013

PLUKTIJD

Het rijkelijk plukken in de pluktuin is aangebroken. Dagelijks kan ik emmers vol vullen met verse bloemen, zoals phlox, malva, leeuwenbekje, sedum, rudbeckia, vlasbekje, hortensia Annabel en rozen.
 Het weer is geweldig. In de hete, droge periode begon ik te twijfelen of ook toch water zou moeten gieten, maar de regen kwam gelukkig net op tijd. Wat ik ook op tijd heb gedaan is, alles opnieuw opbinden en dat was na de stortbuien van de afgelopen dagen absoluut geen overbodige luxe. De campanula en ploxen liggen nogal eens snel plat na een fikse plensbui, maar dit jaar dus niet. Ja, ik leer het wel ...    
De meeste eenjarigen staan nu ook volop in bloei. Hoewel ik door het koude voorjaar niet alle zinnia's goed aan de gang heb gekregen, zijn de paar die wel bloeien prachtig van kleur, zoals deze rozerode. 

Wie niet van geel houdt, zal toch moeite hebben om deze kleur Zinnia niet mooi te vinden. Deze kleurt prachtig bij verschillende tinten blauw/paars en wit.
De courgettes hebben ook veel baat bij deze hoeveelheid regen. Elke dag moet ik ze goed controleren, anders krijg je wel enorme grote en dat ten koste van de smaak.
Wat er aan zit te komen, is een enorme lading bramen. Kan me nu al verheugen op de heerlijke jam 
En wat ten slotte ook groeit, zijn de kuikens. Ze zijn bijna een maand oud.
Wat erg grappig is om te zien is dat beide kloekken samen de jongen opvoeden. Ze zijn opafscheidelijk.

2 opmerkingen:

  1. Je pluktuin en je verkoopbak zien er goed uit!
    En kippen geven toch altijd een heel rustgevend gevoel!
    PS: je mag ook op mijn blog een reactie geven hoor, i.p.v. een email te sturen. Dat is ook goed, maar ik heb ook gewoon een blog.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig, wat heerlijk om al die bloemen te plukken. Leuk die kippetjes, heb ze ook.

    Groeten Janny
    Rozen van Papier

    BeantwoordenVerwijderen