zaterdag 21 april 2012

LENTEBOEKET

Met enige fantasie krijg je een gevoel van lente. Met het weer wil het maar niet echt lukken. De temperaturen blijven onder normaal en de zon laat zich sporadisch zien. Toch staan de voorjaarsbloeiers er mooi bij. Deze lente gebruik ik  vooral ook om te kijken hoe ik het plukseizoen volgend jaar kan vervroegen. Welke bloemen bloeien nu, hoe doen ze het op de vaas en in welke combinaties en hoeveelheden kan ik ze dan planten om volgend jaar een mooi aanbod te hebben.

Wat in ieder geval op mijn lijstje staat, zijn  blauwe en witte druifjes in combinatie met witte en blauwe anemonen. Gisteren heb ik onderstaand boeketje uit de tuin gehaald:
lenteboeket
Dit boeketje bestaat uit blauwe druifjes in combinatie met  witte spirea, witte narcis en tulp en Brunnera (de kaukasische vergeet-me-niet)
Lenteboeket
In een brocante glazen vaasje ontstaat dan een heel lief lentefeestje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten