zondag 15 april 2012

PLANTBEDDEN

Het werk in de pluktuin vordert gestaag. De plantbedden worden schoongemaakt en de padden gemaaid. Elk bed dat er weer onkruidvrij bij ligt geeft een voldoend gevoel. Het wachten is nu op IJsheiligen, 15 mei, waarna de bedden met eenjarigen gevuld kunnen worden. Tegen die tijd check ik buienradar.nl dagelijks om te kijken of er nog kans is op nachtvorst. Ook na 15 mei is die mogelijkheid aanwezig en het is wel heel erg sneu als dan de met zorg opgekweekte plantjes alsnog zouden bezwijken. Ook is de 14-daagse weersverwachting handig om de gok te wagen de planten eerder dan IJsheiligen te planten. Als de nachttemperatuur niet meer onder de vijf graden Celsius komt, dan waag ik het erop.


Rode bessenstruik

Ondertussen staan de rode bessenstruiken al in bloei en ook de perenbomen laten al voorzichtig de eerste bloeisels zien.

Oregano


Tot mijn grote verrassing had de heerlijk ruikende Oregano de winter goed overleefd. Ik wist niet dat deze winterhard was en zo'n mooi stuikje kon worden. Een aanwinst in de kruidentuin. De plant heb ik in stukken opgedeeld en een aantal potjes staan op de plantenkraam.

Volgende week maar eens verder gaan met voorzaaien in de kas, hoewel deze al aardig vol begint te raken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten