vrijdag 7 juni 2013

Mindfulness

Het gaat goed in de pluktuin. Steeds meer bloemen komen tot bloei en nog meer vormen knoppen en zijn straks ook klaar om geplukt te worden. Het plukken in de vroege ochtend is echt een geniet- en relaxmoment. Met de ochtenddauw ruikt alles heerlijk fris. Mindfulness noem ik het. Met veel aandacht bloemen plukken en boeketjes samenstellen en hoewel de tijd beperkt is, staat die op dat moment gevoelsmatig even stil. Een rustgevender activiteit kan ik me echt niet voorstellen.
Vanochtend zijn de boektjes geplukt die hier zijn afgebeeld
Op de plantenkraam kan ik nu elke dag twee emmers vullen, die aan het eind van de dag dan ook vaak leeg zijn.
De plantenkraam ziet er momenteel zo uit, maar dit weekend wordt er weer het vitrinekastje op gemonteerd waarin potjes jam en andere zelfgemaakte etenswaar te verkrijgen zijn.
 In ieder geval wordt er dit weekend voor het eerst weer jam gemaakt bv. jam gemaakt van rabarber in combinatie met de eerste aardbeien van het land. Alles natuurlijk biologisch geteeld..
Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Oh geweldig,ik heb gister een klein boeketje geknipt,ik wacht op de pioenrozen,schitterend zijn je boeketten,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo'n pluktuin waar je zoveel mooie boeketjes van kunt maken, waar anderen ook weer blij van worden.
    Succes met het jam maken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen