zaterdag 26 mei 2012

PINKSTERBOEKETTEN

De boeketten op de plantenkraam zijn een afspiegeling van de bloemen die op dit moment bloeien in de pluktuin. De eenjarigen zijn nog niet in bloei, dus het zijn met name vaste planten die vroeg in het seizoen bloeien. Het is dan erg leuk om te zien hoe deze vroegbloeienden elkaar opvolgen. Vooral de inspiratie die daarvan uitgaat, boeit me. Hoe kun je in een jaargetijde waarin er nog niet zoveel bloeit toch een mooi boeket samenstellen. De vraag die mij dan puzzelt is: wat heb ik nu in de pluktuin staan en wat kan ik eraan toevoegen dat tegelijkertijd bloeit en een mooi aanvulling is in de boeketten en het goed doet op de vaas. Voor volgens jaar wil ik in ieder geval meer Allium 'Sensation' planten, andere kleuren akeleien en verder.....(?)  
PINKSTERBOEKET
De bloemen die nu in het pinksterboeket zitten, zijn:
- de laatste akelei
- paarse sierui
- vrouwenmantel
- de eerste duizendschoon
- witte lupinen
- de eerste Spaanse margrieten
- de laatste tuingeraniums
- nagelkruid
Kortom voldoende om nu al hele leuke boeketjes samen re stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten